Część 2: Jak skutecznie wypromować swoją stronę piłkarską?

Zależy Ci na jak największej liczbie internautów odwiedzających Twoją stronę? Stosując kilka prostych zasad, możesz poprawić miejsce swojej strony w wynikach wyszukiwania. Sprawdź!

Zadbaj o słowa kluczowe

Na pewno słyszałeś już o słowach kluczowych, czyli takich wyrażeniach, które są istotne z punktu widzenia treści, którą publikujesz. W przypadku strony piłkarskiej jest to na przykład nazwa klubu, nazwiska graczy i trenerów, nazwa miejscowości czy stadionu, a także inne wyrazy kojarzące się z futbolem mecz, boisko, bramka, gol, piłka, faul, liga, atak, obrona, aut, rzut rożny, rzut karny i tym podobne.

Słowa kluczowe powinieneś umieszczać:

  • W tytułach newsów i artykułów,

  • W treści swoich tekstów w sposób wyróżniony (pogrubione lub podkreślone),

  • W linkach informacyjnych,

  • W tekście zastępczym przy wrzucanych obrazkach.

Pamiętaj, by zachować zdrowy umiar. Nadmierne wysycenie treści słowami kluczowymi może negatywnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania!

Bądź na bieżąco

Regularne aktualizacje to kolejny czynnik wpływający na popularność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Nieustannie rozbudowując swój serwis o nowe, bieżące treści, sprawisz, że będzie on indeksowany wyżej. Nie zaniedbuj aktualizacji i bądź na bieżąco!

Pamiętaj także, że pęczniejąca ilość materiałów na Twojej stronie to ogromny kapitał. Nie usuwaj treści archiwalnych z poprzednich sezonów, bo na pewno wiele osób chętnie do nich zajrzy.

Oryginalność przede wszystkim

Jednym z największych grzechów, które możesz popełnić w roli administratora dobrej strony piłkarskiej, jest kopiowanie treści z innych serwisów. Staraj się o unikalne teksty, a jeśli chcesz umieścić materiał źródłowy, to sparafrazuj go. Negatywny wpływ na popularność Twojego serwisu w wynikach wyszukiwania ma także dublowanie treści w obrębie strony – dany tekst umieść tylko w jednym miejscu i zaprowadź do niego czytelników za pośrednictwem linku.

Zaproś na dłużej

Mechanizmy decydujące o pozycjonowaniu Twojej strony piłkarskiej zwracają również uwagę na współczynnik wyliczany na podstawie liczby odsłon podczas jednej wizyty (więcej informacji na temat statystyk znajdziesz w tekście Monitorowanie popularności swojej strony piłkarskiej). Innymi słowy – im więcej podstron przejrzy użytkownik odwiedzający Twój serwis, tym lepiej. Dlatego zadbaj o tak zwane linki wewnętrzne, kierujące czytelników do kolejnych ciekawych artykułów na Twojej stronie. Spraw, by użytkownicy nie chcieli jej opuszczać!

Wymieniaj się linkami

Linki zewnętrzne są bardzo cenne z punktu widzenia pozycjonowania. Postaraj się, by odnośniki do Twojej strony znalazły się na jak największej liczbie innych stron - im będą one popularniejsze, tym lepiej. Kontaktuj się z administratorami innych serwisów i zaoferuj wymianę linków – skorzystacie na tym wszyscy! Pamiętaj też o zaktualizowaniu adresu strony w profilu klubowym na 90minut.pl.

Zrób trochę szumu

Żyjąc w erze mediów społecznościowych, mamy ogromne możliwości wypromowania swoich przedsięwzięć – także stron piłkarskich. Udzielaj się na forach sportowych (umieść adres swojej strony w podpisie), publikuj swoje treści na Facebooku (sprawdź, w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie czytelników m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych), bierz udział w dyskusjach, toczących się w komentarzach na znanych portalach informacyjnych.

Pamiętaj, że treści, które tworzysz, mogą zainteresować internautów z całego kraju. Stosuj te proste zasady, by nie przejść niezauważonym i zgromadzić szerokie grono odbiorców. Bądź cierpliwy – mechanizmy pozycjonowania działają swoim rytmem i efektów nie zauważysz od razu. Warto jednak być konsekwentnym, bo wzrost popularności swojej strony piłkarskiej to ogromna satysfakcja. Przekonaj się sam!

W kolejnej części poradnika dla zaawansowanych Użytkowników Futbolowo.pl dowiesz się, jak robić dobre zdjęcia piłkarskie.