Część 3: Monitorowanie popularności swojej strony piłkarskiej

Część 3: Monitorowanie popularności swojej strony piłkarskiej

W kolejnej części poradnika dla średniozaawansowanych Użytkowników Futbolowo.pl dowiesz się, w jaki sposób sprawdzać zasięg tworzonych przez siebie treści. Chcesz wiedzieć, ile osób zagląda na Twoją stronę? Jak długo czytelnicy na niej przebywają? Ilu z nich powraca? Sprawdź!

Dzięki wbudowanemu modułowi statystyk możesz na bieżąco monitorować popularność swojej strony piłkarskiej.

W ramach darmowego konta Futbolowo.pl otrzymujesz dostęp do statystyk zawierających następujące dane:

Unikalni użytkownicy

Suma unikalnych użytkowników Twojej strony zliczana jest na podstawie cookie przypisanego do przeglądarki internetowej. Oznacza to, że liczba unikalnych użytkowników określa liczbę plików cookie zidentyfikowanych w danym okresie.

Najczęściej utożsamia się tę miarę z liczbą osób, odwiedzających stronę, ale te informacje są niezupełnie tożsame. Jedna osoba wchodząca na stronę z pięciu różnych przeglądarek (jedna w domowym komputerze, druga w laptopie, trzecia w smartfonie, czwarta w pracy i piąta na uczelni), wygeneruje sumę 5 unikalnych użytkowników (choć wciąż będzie to jedna osoba). Z drugiej strony – z jednej przeglądarki może korzystać więcej osób – np. Ty, Twoi rodzice czy rodzeństwo – w takim wypadku liczba unikalnych użytkowników w stosunku do liczby realnie przeglądających stronę osób będzie zaniżona – system odnotuje 1 unikalnego użytkownika.

Wizyty

Jedna wizyta oznacza ciąg odsłon wygenerowanych przez jednego unikalnego użytkownika, przy czym czas pomiędzy odsłonami nie może przekroczyć 30 minut (odsłona wykonana po upływie 30 minut odnotowana jest jako kolejna wizyta).

Odsłony

Suma odsłon oznacza liczbę zdarzeń określonych jako obejrzenie strony. Jeden unikalny użytkownik podczas jednej wizyty może wygenerować wiele odsłon.

Wykupując plan abonamentowy Standard otrzymujesz dostęp do rozbudowanych statystyk Twojej strony piłkarskiej. Poza liczbą unikalnych użytkowników, wizyt i odsłon możesz monitorować również takie informacje, jak:

Średni czas wizyty

Dzięki statystyce średniego czasu wizyty sprawdzisz, jak długo użytkownicy Twojego serwisu przebywali na stronie. Średni czas wizyty bierze pod uwagę zarówno bardzo aktywne wizyty, podczas których użytkownik przeklikał dziesiątki newsów, jak i wizyty składające się raptem z jednej odsłony.

Współczynnik odrzuceń

Ten wskaźnik powie Ci, jaki procent użytkowników zajrzał tylko na jedną podstronę Twojego serwisu. Współczynnik odrzuceń na poziomie 50% oznacza, że co drugi użytkownik opuścił Twoją stronę bez przechodzenia do kolejnej podstrony czy newsa. Oczywiście im niższy jest ten współczynnik, tym lepiej.

% nowych wizyt

Dzięki temu wskaźnikowi dowiesz się, jaki procent użytkowników pojawił się na Twojej stronie po raz pierwszy. Jeśli wskaźnik wynosi 20% oznacza to, że co piąty odwiedzający jest u Ciebie nowy. Z drugiej strony – czterech na pięciu użytkowników to Twoi „stali czytelnicy”, odwiedzający Cię po raz kolejny.

Powracający użytkownicy

Ten wskaźnik powie Ci, ilu unikalnych użytkowników powróciło na Twoją stronę w danym przedziale czasowym.

Statystyki swojej strony piłkarskiej możesz przeglądać na przestrzeni miesiąca, tygodnia czy kilku dni – sam ustalasz okres, który ma zostać uwzględniony.

Najeżdżając na poszczególne punkty wykresu, sprawdzisz wybrany wskaźnik dla konkretnego dnia.

Wiesz już, jak monitorować popularność swojej strony piłkarskiej. W kolejnej części poradnika przeczytasz o funkcjach społecznościowych Futbolowo.pl.

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości