Część 2: Jak zwiększyć zaangażowanie czytelników, wykorzystując dostępne moduły?
Druga część poradnika dla średniozaawansowanych Użytkowników Futbolowo.pl przeznaczona jest dla tych, którzy lubią widzieć, że na ich stronach tętni życie, a czytelnicy aktywnie uczestniczą w działalności serwisu.
W poprzedniej części poradnika pisaliśmy o tworzeniu czytelnej struktury strony na Futbolowo.pl. Tym razem idziemy o krok dalej i walczymy o zaangażowanie czytelników.
Zarządzanie komentarzami
Podstawowym sposobem interakcji pomiędzy czytelnikami Twojej strony są toczące się za pośrednictwem komentarzy dyskusje. Sam zadecyduj, czy wpisywanie komentarzy będzie dostępne bez logowania, czy dopiero po zalogowaniu się w serwisie. Wejdź w zakładkę Zarządzanie treściami -> Komentarze i dokonaj wyboru.
Pamiętaj, że każda z tych opcji ma swoje wady i zalety – umożliwienie komentowania niezalogowanym sprawi, że wpisów będzie więcej, ale z uwagi na złudne poczucie anonimowości użytkowników, treść komentarzy może nie być odpowiednia. Umożliwiając komentowanie tylko zalogowanym, mniej osób weźmie udział w dyskusji, ale szansa na merytoryczne i wartościowe wpisy znacznie wzrośnie.
Każdy komentarz możesz:
- Zasłonić (klikając ikonkę oka, zmieniasz status widoczności – zielone oko oznacza, że komentarz jest widoczny, a szare oko oznacza, że komentarz jest niewidoczny),
- Edytować (klikając ikonkę ołówka, możesz edytować treść komentarza - po zapisaniu zmian komentarz będzie wyświetlał się z informacją, że był edytowany),
- Usunąć (klikając ikonkę kosza, możesz usunąć komentarz – po skasowaniu wyświetlać się będzie informacja, że wpis został usunięty).
Połączenie z portalami społecznościowymi
Rozkwit portali społecznościowych sprawił, że znaczna część potencjalnych czytelników Twojej strony znajduje się między innymi na Facebooku. Warto do nich dotrzeć! Dzięki powiązaniu strony z fanpage’em, tworzone przez Ciebie newsy trafią automatycznie na Facebooka, a Ty zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na ich ręczne opublikowanie.
Aby połączyć swoją stronę z Facebookiem, Twitterem lub Google+ wejdź w Wygląd strony -> Portale społecznościowe i zdefiniuj przekierowania.
Ankiety
Dobrym sposobem na zaktywizowanie czytelników jest ankieta. Możesz w ten sposób zapytać o opinie na temat ostatniego meczu, zimowych transferów czy zmian wprowadzonych na stronie.
Wybierz ankietę złożoną wyłącznie ze z góry zaplanowanych wariantów odpowiedzi lub spraw, by użytkownicy sami mogli wpisywać swoje propozycje.
Utworzone ankiety możesz opublikować w formie newsa lub na podstronie tekstowej (w tym miejscu dowiesz się, jak opracować czytelną strukturę strony). Nie ma żadnych ograniczeń pod względem liczby ankiet – jedną możesz opublikować w wielu miejscach. Co więcej, w jednym miejscu możesz opublikować wiele ankiet. Pomyśl na przykład o podstronie tekstowej, w której opublikujesz wszystkie swoje ankiety, by mieć łatwy dostęp do archiwum.
Obejrzyj krótki video poradnik, w którym przedstawiamy cały proces tworzenia i publikowania ankiety:
Gratulacje! Wiesz już, jak stworzyć czytelną strukturę swojej strony piłkarskiej oraz jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników. W następnej części dowiesz się, jak sprawdzić, czy Twoje działania mają zadowalające rezultaty. Przejdź do trzeciej części poradnika – monitorowanie popularności swojej strony piłkarskiej.