Futbolowo 2.0 – pytania i odpowiedzi

Poniżej znajdują się odpowiedzi na część pytań związanych ze startem nowego Futbolowo.pl, które zadaliście nam w komentarzach pod wpisami, na blogu lub drogą mailową. Zachęcamy do przeczytania.

Dlaczego powstało Futbolowo 2.0?

Futbolowo 1.0 zostało uruchomione publicznie w lutym 2008. Przez kolejne lata wprowadzaliśmy nowe funkcjonalności, poprawialiśmy błędy, aż doszliśmy w końcu do momentu, w którym dalszy rozwój Futbolowo.pl jest niemożliwy bez wprowadzenia całkowicie nowej wersji systemu. Wersji nowoczesnej technologicznie i bardziej elastycznej, przez co znacznie skrócimy czas reakcji na Wasze potrzeby.

Czym się różni Futbolowo 2.0 od Futbolowo 1.0?

Futbolowo 2.0 to całkowicie nowa szata graficzna stron klubowych i panelu administracyjnego, dopasowana do współczesnych trendów w projektowaniu stron WWW. Zawiera również Bazę Wiedzy (umożliwiającą wymianę treści piłkarskich pomiędzy stronami klubów grających w tej samej lidze, takich jak statystki meczu, kadra, terminarz), możliwość prowadzenia wielu stron z jednego konta administracyjnego, 5 GB powierzchni dyskowej na zdjęcia w darmowym koncie oraz obsługę rozgrywek turniejowych oraz pucharowych. W obecnej wersji Futbolowo 2.0 brakuje kilku opcji z Futbolowo 1.0, które będą sukcesywnie dodawane.

Czy Futbolowo 1.0 będzie wyłączone?

W przyszłości Futbolowo 1.0 zostanie wyłączone, o czym poinformujemy Was z 6-miesięcznym wyprzedzeniem, abyście mieli czas na przeniesie potrzebnych Wam danych do Futbolowo 2.0. W najbliższym czasie stary system na pewno nie zostanie wyłączony, bo chcemy, aby każdy z Was mógł się na spokojnie zapoznać z Futbolowo 2.0.

Pod jakim adresem tworzone będą strony na Futbolowo 2.0?

Strony na Futbolowo 2.0 tworzone są pod adresem nazwaklubu.futbolowo.pl. Zabezpieczyliśmy możliwość stworzenia strony o takim adresie, który już istnieje w Futbolowo 1.0.

Kiedy będzie można przenieść stronę z Futbolowo 1.0 na Futbolowo 2.0?

Strony z Futbolowo 1.0, można przenosić już teraz na Futbolowo 2.0, ale wiąże się to z ręcznym przenoszeniem danych, czyli najlepiej zrobić to w następujący sposób:

a) Stwórz stronę na Futbolowo 2.0 o podobnej nazwie jak na Futbolowo 1.0.

b) Część danych związanych z rozgrywkami (terminarze, tabele, wyniki) zostanie pobranych automatycznie z Bazy Wiedzy. Pozostałe informacje musisz wprowadzić ręcznie.

c) Zgłoś nam chęć przeniesienia nazwy strony z Futbolowo 1.0 na stronę stworzoną na Futbolowo 2.0, następnie  wykonamy dla Ciebie zmianę i nowa strona będzie pod starym adresem, a stara strona będzie dostępna z literą "s" w nazwie strony. W praktyce będzie wyglądało to tak:

- nowa strona pod starym adresem http://blekitnitarnow.futbolowo.pl

- stara strona pod adresem z literą "s" w nazwie http://blekitnitarnow.s.futbolowo.pl)

Po uruchomieniu nowej strony pod starym adresem, możecie rozpocząć przenoszenie tych danych archiwalnych, które uważacie, że się Wam przydadzą. Wasza stara strona będzie dostępna do czasu wyłączenia Futbolowo 1.0. Na chwilę obecną nie ma mechanizmów do automatycznego importu danych z Futbolowo 1.0 do Futbolowo 2.0, obie wersje systemu różnią się od siebie na tyle, że w przyszłości przed zamknięciem Futbolowo 1.0 będzie możliwe automatyczne przeniesie części danych ze starszej wersji do nowej, nie wszystkich. Dlatego tu prosimy Was o wyrozumiałość i pomoc, aby w miarę możliwości i chęci z Waszej strony o własnoręcznie przenoszenie danych z Waszych stron, jak już się zdecydujecie na przejście na Futbolowo 2.0.

Co jeśli mam wykupione roczne konto premium na 1.0? Jeśli utworzę stronę na 2.0 subskrypcja będzie przeniesiona?

Tak, Twoja nowa strona na Futbolowo 2.0 otrzyma status premium, a strona na Futbolowo 1.0 stanie się stroną darmową.

Dlaczego herb mojego klubu jest ucięty?

Herby w Futbolowo 2.0 prezentowane są na okręgu. Aby Twój herb ładnie się wyświetlał, musi zostać odpowiednio wycięty. Aby poprawnie wyciąć herb, nie może on zajmować całej powierzchni pliku graficznego, a musi mieć zostawione odpowiednie marginesy, które  w trakcie wycinania na okręgu zostaną odcięte. 

Jeśli chcesz zgłosić usterkę albo masz wątpliwości związane z obsługą, zachęcamy do korzystania z naszego helpdesku. Zobacz jak uzyskać pomoc za pośrednictwem helpdesku.